|
|
|
Fotó részletes adatok |
Fotó címe - |
Kövek |
Fotográfus - |
Tarczai Béla (Életmű) |
|
|
Műfaj - |
természetfotó |
Készítés ideje - |
1961. |
Készítés helye - |
Németország |
Földrajzi hely - |
Rügen-sziget, Binz tengerpart |
Készítés körülményei - |
magáncélra |
Eredetiség - |
vintázs kópia |
Méret - |
40x30 cm |
Dedikáció - |
hátlap: Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104. |
Színesség - |
ff |
Hordozó - |
papírkép |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00014806.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Tarczai Béla |
Publikáció - |
Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002 |
Fotó leírás - |
Kövek. Azt hiszem, azt említettem, már… Most zavarban vagyok, mert az utóbbi időben egy csomó önéletrajzi, meg ilyen dolgokról volt beszélgetés, meg kiállítás-megnyitó, és akkor ezekről kellett beszélnem, úgyhogy nem tudom, hogy hol mondtam el és hol nem mondtam el, ezért elnézést kérek, ha ismétlek esetleg… A Keleti-tenger partján, helyesebben Rügen-szigetén működött egy nagyon jó fotóklub, a binzi fotóklub. Ez egy fürdőhely Rügen-szigetén. És egyszer a Fotóban megjelent egy felhívás, hogy ez a binzi társaság partnereket keres Magyarországon, hasonló egyesületek képében. És hát mi akkor jelentkeztünk, írtunk Binzbe, és összejött a kapcsolat. Nagyon hamar összebarátkoztunk a klubnak a vezetőjével, az egy tanárember volt, nagyon jó szemű fotós ember volt. Az volt a hátránya, hogy púpos volt. De azzal együtt nagyon mozgékony és igen jó partner is volt. És hát az ismeretségnek a kialakulása, ez a levelezés, aztán képeket küldözgettünk kiállításra oda, mert ők minden évben rendeztek egy ilyen helyi kiállítást, azt nemzetközivé bővítették. Küldtünk arra képeket, és akkor elkövetkezett az, hogy már személyesen is ismerkedjünk meg. Úgyhogy az első lépést én tettem meg, mert én látogattam meg őket a feleségemmel először. Ki mentünk, és hát nagyon jól összebarátkoztunk a családdal is, a gyerekeivel, és hát attól kezdve lehet mondani, hogy szinte minden esztendőben kint jártunk a Keleti-tenger partján. És ők is a feleségével gyakorta jöttek ide hozzánk. Úgyhogy ezen a réven kerültem én gyakorlatilag abba a helyzetbe, hogy a Keleti-tenger partján nagyon sok fotót tudtam csinálni. Többek között ez is ott készült. Ez egy ilyen parti megerősítés, tehát ugye van ilyen hullámtörő szerkezet. Valahol, most már nem is tudom, hol, a negatívon rajta van. És hát ebben az fogott meg, hogy hát hatalmas nagy kövek, és ezeknek a köveknek így a súlya, meg az erő, ami ezeknek a megmozgatásában jelentkezik, ugye itt a, ennek a markolónak a nyoma, amelyik emelte a köveket. Ez gránit egyébként, ami meglehetősen kemény kő. Ez fogott meg, és hát magának a …, az ereje, meg a robosztus volta ennek a … Különben az észak-német vidékekre az jellemző, hogy mindent olyan hatalmasnak, olyan nehéznek, olyan, olyan robosztusnak építettek meg, és hát ez beleillik ebbe a világba. […] Különben ez azért is érdekes, mert azon a vidéken – Bismarcknak volt egyébként birtoka – ő arról volt nevezetes, hogy monstrumokat szeretett maga körül látni, monstrumokat építtetni. Ezért vannak ezek a nagy, hatalmas épületek Észak-Németországban főként, hogy valami hatalmat, súlyt érzékeltessenek. Ezt próbálja érzékeltetni ez a kép is, nekem mindig Bismarck jut az eszembe, amikor egy ilyen téma előkerül. Egész kis helyeken, kis községekben, városokban, hatalmas épületeket építtettek annak idején. Ez érdekes jelenség. Ezt a robosztus megjelenést én kedveltem. |
Kapcsolódó honlap - |
Fotográfus eletművek |
|
|
|
|
| |
|
|