|
|
|
Fotó részletes adatok |
Fotó címe - |
Ablak |
Fotográfus - |
Tarczai Béla (Életmű) |
|
|
Műfaj - |
csendélet |
Készítés ideje - |
1980. |
Készítés helye - |
Magyarország |
Földrajzi hely - |
Izsák (Bács-Kiskun megye) Rákóczi út 20. |
Készítés körülményei - |
magáncélra |
Eredetiség - |
vintázs kópia |
Méret - |
30x40 cm |
Dedikáció - |
hátlap: (kézírás:)Vágó*ABLAK*Az alkotó pecsétje: TARCZAI BÉLA, Miskolc, Kandó Kálmán u. 8., H-3534 Hongrie, Tel.: 36-46-372-104 |
Színesség - |
ff |
Hordozó - |
papírkép |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00014816.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Tarczai Béla |
Publikáció - |
Több kiállításon szerepelt, legutóbb: Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002 |
Fotó leírás - |
Hát ez, mondjuk ebben van egy kis trükk, mert…, mert…, sajnos ez a sötét folt ez itt volt, és megbillentette az egyensúlyt. Az edényt el kellett volna mozdítani de sajnos nem lehetett hozzáférni. Ez egy alföldi faluban készült, és egy kerítés megakadályozott abban, hogy közelebb kerüljek a témához. Mert akkor ezt elhúztam volna ide, az edényt, meg egy kutya, és akkor már kiegyenlítődik a dolog. Hát kicseréltem a két ablakot. Ez egy ilyen egyszerű trükk, amit hát gyakran alkalmaz az ember. /– És miért ezt a módszert választotta, és nem mondjuk a kitakarást? Vagy annak a területnek a túlexponálását?/ – Nem is tudom. Arra gondoltam, hogy ez így talán járhatóbb út. Mert az mindig rizikóval jár, az ilyen, hogy sikerül-e úgy megoldani. És különben is, itt a gond az volt, hogy itt van még ez a törött üveg, és azzal már nehezebb boldogulni. És ez egy fontos eleme a képnek, így, a kompozíciós szempontból, így kellett, hogy kijöjjön a lépés. /- Ez a kép volt kiállítva?/ – Volt, ez sokszor volt kiállítva. /– Nem volt zavaró tényező, ahogy a kép felületén végül is egyértelműen látszik, hogy kollázs?/ – Nem. Nem, üveg alá kerül, és…, nem feltűnő. Nem, egyáltalán nem. Meg különben is, hát végeredményben a szerző úgy manipulálja a képét, ahogy akarja. Vagy tetszik vagy nem tetszik. / – Az ön számára fontosabbak ezek a képek, amikbe ilyen módon bele lehet nyúlni, és így lehet a jelentést alakítani, mint azok a képek, amik abban a „Téma az utcán hever” című sorozatban szerepelnek, ahol a dolgoknak a véletlen egymás mellé kerülése alakítja a jelentést./ – Én a beavatkozást fontosnak tartom, mert az végül is az alkotó folyamathoz tartozik. Tehát úgyhogy…, ha az ember úgy tud segíteni egy képen, hogy előveszi a bicskát, meg az ollót, akkor azt kell csinálni. Nahát sok ilyen utólagos beavatkozást tehetünk, mint azon a Csend című képen is, ugye vörösvér-lúgsóval kellett a felhőket például eltüntetni. Tehát ilyen manipulációk vannak. / – Akkor ezért is kerültek inkább ezek a képek a válogatásba, és nem azok, ahol…/ – Igen, igen. Egy kicsit több munkám van benne – mondjuk így, hogyha szabad így fogalmazni. |
Kapcsolódó honlap - |
Fotográfus eletművek |
|
|
|
|
| |
|
|