|
|
|
Fotó részletes adatok |
Fotó címe - |
Máger Ágnes festőművész |
Fotográfus - |
Tarczai Béla (Életmű) |
|
|
Sorozat - |
Kortársaim |
Műfaj - |
portré |
Készítés ideje - |
1986. |
Készítés helye - |
Magyarország |
Földrajzi hely - |
Miskolc (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) Derkovits u. 10., a művésznő műterme |
Készítés körülményei - |
megrendelésre |
Kapcsolódó személy - |
Máger, Ágnes, Máger Ágnes |
Eredetiség - |
eredeti negatívról készített utólagos szerzői kópia |
Méret - |
30x40 cm |
Színesség - |
ff |
Hordozó - |
papírkép |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00014957.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Tarczai Béla |
Publikáció - |
Kortársaim, Miskolci Galéria, 1990
Tarczai Béla életmű-kiállítása, Miskolci Galéria, 2002 |
Fotó leírás - |
Végvári Lajossal szintén mondhatnám, hogy évtizedes…, jó munkakapcsolatban voltam. Barátságnak talán nem merném nevezni, de nagyon jól megértettük egymást. Hiszen a fotográfiában, a fotóügyeknek az előmozdításában ő is nagyon sokat tett. Én is ügyködtem ezen a vonalon, úgyhogy kölcsönösen támogattuk egymást, különösen azután, hogy Miskolcra került, azután volt különösen szoros a kapcsolat. A feleségével, Máger Ágnessel őrajta keresztül kerültem ismeretségbe. És hát megpróbáltam a feladatot – mert ez az album számára készült – úgy megoldani, hogy egy ilyen környezetet adjak, ahol ők élnek és ahol ők dolgoznak. Hát ezt sikerült összehozni. Ugyanaz a tér, a műterem, csak némi elmozdulással. A Lajos már kezdett elkényelmesedni, ő szívesebben üldögélt, aztán a lábával is problémái voltak, ízületes volt, viszont az Ágnes ő mozgékonyabb volt, inkább álló pozícióban próbáltam megörökíteni. Én kitaláltam, megkerestem a helyet, hogy hol fogok fotografálni. Akkor az volt a lényeg, bár nem mindenkivel sikerült megbeszélni, hogy ne vegyék tudomásul, hogy én most itt vagyok. Hanem egyszerűen beszélgessünk. Beszélgettünk erről, arról. És amikor kialakult egy olyan pillanat, például amikor a szemüvegének a szárát bevette a szájába (› TB-t166, TB-166), ez egy olyan helyzet volt, amit nem lehetett kihagyni, ezt meg kellett csinálni. De egyébként semmi beállítás nem volt, hanem a spontán mozgás, ahogy azt magával hozta. Az Ágnesről készült kép az be van állítva, meg kellett állni, meg kellett fogni azt a széket. És azért gondoltam, hogy inkább így, nem ülve, mert akkor túlságosan hasonlít a másikhoz. De jobban is érvényesül a műtermi környezetben így. Lajos inkább íróember volt, bár fotografált is, de inkább, mint elméleti tudós vált ismertté. |
Kapcsolódó honlap - |
Fotográfus eletművek |
|
|
|
|
| |
|
|