|
|
|
Fotó részletes adatok |
Fotó címe - |
Pagoda
|
Fotográfus - |
Balla Demeter (Életmű) |
|
|
Műfaj - |
csendélet |
Készítés ideje - |
1996. |
Készítés helye - |
Magyarország |
Földrajzi hely - |
Budapest 1118 Budapest, Számadó utca 6.
|
Eredetiség - |
eredeti negatív |
Méret - |
6x6 cm |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00016195bd.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Balla Demeter |
Fotó leírás - |
KK: Pagoda című kép. Egy félbevágott micsoda?
BD: A pagoda a karfiol. Pagodakarfiolnak hívják.
KK: Igen, hogyne, persze, én is láttam a piacon. Ez hogy volt? Beleláttad már ebbe a gömbbe ezt a formát, és ezért szeletelted el vagy vágtad föl?
BD: Korábban csináltam a karfiolból azt a képet, ennek pedig valami kínai hangulata van. Ami az anyagszerűségéből adódik.
KK: És ez úgy volt, leraktad a karfiolt, elégedetlen voltál, és odatetted a szőlőt, vagy rögtön úgy gondoltad ki, hogy ez együtt lesz?
BD: Rögtön.
KK: Figyelj, csak! Te régebben nem olyan nagyon sok csendéletet fényképeztél a korábbi időszakokban. Volt valami véleményed róla? Amikor másoktól csendéletet láttál, azt gondoltad, de jó, de engem nem érdekel, vagy azt gondoltad, de jó, majd egyszer én is csinálok? Vagy hogy volt?
BD: Hát ez egyszer csak jött. Ugyanis nem elégedtem meg azzal, ami a riporteri munkámból kijött. Érdekes módon a Hungarien …(…) című lapnál ott kellett már ilyet csinálnom.
KK: Itt kivel dolgoztál ennél a lapnál együtt, vagy kire emlékszel, mert hát ugye, te külsős voltál ennél a lapnál?
BD: Nem.
KK: Rendesen állásban voltál?
BD: 800 forintos fizetéssel.
KK: Ez mikor volt?
BD: 69-ben.
KK: Hát ez nem nagyon sok.
BD: Azért voltam ott formálisan, hogy legyen állásom. És akkor jártam a Szovjetunióban, akkor csináltam a Jancsóval a Sirokkót. Abban csináltam az állóképeket.
KK: Tényleg? És megvannak ezek:
BD: Meg.
KK: Nem is láttam. Látod, még mindig tudsz újat mondani. És akkor mi volt a dolgod ennél a lapnál. Jelentek is meg képeid?
BD: Persze.
KK: Riportosak vagy…?
BD: Különböző exportcikkeket, szerszámgépeket fényképeztem Csepelen.
KK: Tehát ilyen műszaki és tárgyfotó.
BD: Motorokat Győrben, golyóscsapágyat Debrecenben, paprikát Kalocsán, Szegeden, a martfűi cipőgyárban cipőt, mit tudom én. 69-től 75-ig. Közben többször jártam a Szovjetunióban. Azt hiszem, hogy említettem már.
KK: Kettőt mondtál, a Marina Vladyt meg az orosz követtel a Szibériát. De ha itt tartunk, el tudod mondani sorrendben hogy következtek azok a lapok, ahol dolgoztál? Melyik volt az első?
BD: Az első volt szabadúszóként a Nők Lapjánál, Magyar Ifjúságnál, Képes Újságnál.
KK: Ezek mikor? 50-es évek?
BD: 58-tól folytatólagosan.
KK: Melyik volt az első olyan újság, amelyiknél állásban voltál?
BD: Hát én addig nem voltam állásban, csak…
KK: Azt mondtad, amikor ez volt 68-tól 72-ig körülbelül?
BD: Folyamatosan volt.
KK: És hova mentél a Trade után?
BD: A Trade után az Ádám című laphoz. Nem, bocsánat, a Szovjetunióhoz kerültem 77-ben.
KK: Az akkor az Ádám előtt volt?
BD: Előtte. 77-ben és a Szovjetuniótól kerültem az Ádámhoz.
KK: Meddig voltál a Szovjetuniónál, kb. négy-öt évig, egyet, kettőt, hármat?
BD: Négy-öt évet.
KK: azt tudom, az Ádámtól mentél nyugdíjba. Volt olyan lap ebből a háromból, négyből, amelyik nemcsak a munkahelyed volt, hanem ilyen meghatározó?
BD: Az Ádám állt hozzám a legközelebb, mert művészeket kellett fényképezni. Ezt korábban is csináltam.
KK: Egyik újságnál sem kellett otthagynod a negatívokat meg az archívodat?
BD: Nem.
KK: Tehát mindent elhoztál. Tehát amit csináltál a lapoknak, minden itt van?
BD: A Szovjetuniótól, mivel ők adták az anyagot, abból, amit hivatalosan csináltam, azt leadtam a kiadónak.
KK: Mi lehet vele?
BD: Szétszóródott.
|
Kapcsolódó honlap - |
Fotográfus eletművek |
|
|
|
|
| |
|
|