|
|
|
Fotó részletes adatok |
Fotó címe - |
Az élet védelme 1. |
Fotográfus - |
Balla Demeter (Életmű) |
|
|
Sorozat - |
Az élet védelme |
Műfaj - |
akt |
Készítés ideje - |
1981. |
Készítés helye - |
Magyarország |
Földrajzi hely - |
Budapest 1118 Budapest, Számadó u. 6.
|
Eredetiség - |
eredeti negatív |
Méret - |
6x6 cm |
Színesség - |
ff |
Hordozó - |
negatív |
Állapot - |
hibátlan |
Fájl neve - |
00016202bd.tif |
Jogtulajdonos személy - |
Balla Demeter |
Fotó leírás - |
KK: Beszéljünk erről az utolsóról, jó? Ez a tojás ezzel az emberrel. Azt a címet adtad neki, hogy Az élet védelme. Ez neked védelem, hogy ég és föld között lebeg egy tojás, amikor bármilyen módon instabillá válhat? Hiába van alatta az a védő két kéz, de hogy jött össze neked ez a…?
BD: Egyszerűen nekem van egy filozófia: a tojás minden, az élet.
KK: Ezért a képért kérted meg ezt a férfit, hogy vetkőzzön le, vagy levetkőzött, és adtál neki tojást? Vagy hogy volt?
BD: Ezért.
KK: Tehát ő modellként volt jelen?
BD: Ő modellként volt. Egy az, hogy ehhez egy tyúktojás kicsi az arányokat illetően.
KK: Akkor ez milyen tojás?
BD: Ez egy kacsatojás. Be kellett szereznem egy nagyon élethű tojást, és a műteremben hanyatt fektettem, és úgy világítottam meg.
KK: Ja, hogy ez fekszik. Nem is gondoltam. Teljesen álló a pozitúrája. Meg is akartam kérdezni, hogy hogy maradt meg…
BD: A Reich Karcsi akkor még élt. A Vigadó-beli A mozgás anatómiája című kiállításnál a cím ezekből táplálkozott. Van egy másik tojásos kép: két kéz mint egy katedrális fogja.
KK: És mit szólt a Reich, amikor ezt látta?
BD: Azt mondta: Döme, megvárom, amíg leesik.
KK: Valamit, ha nem akarod, ne is mondjad. Számított az, hogy mikor választottál, mikor férfit, bármilyen módon? Tehát nemcsak a témától, hanem a te lelkiállapodtól, hangulatodtól is függött?
BD: A férfimodellal legtöbbször viszonyom is volt.
KK: Előtte vagy utána?
BD: Előtte vagy utána. A női modellekkel is, de ritkábban.
KK: Ez belőled fakad, vagy miért? Ez egyáltalán nem természetes, hogy általában a modell és a művész között létrejöjjön valami viszony. Te akartad, te forszíroztad? Vagy ez így alakult, vagy hagytad?
BD: Egy az, hogy számomra mindig fontos volt, hogy a személy, akit fotografálok, vagy kapcsolatot létesítek, esztétikus legyen.
KK: Emlékszem olyan férfira, aki százkilós vagy százötven kilós, és fényképezted.
BD: Na jó, dehát abban az volt az érdekes, hogy olyan tömege volt.
KK: És nem volt ebből soha kellemetlenség, hogy a munkát vagy az alkotást meg a magánéletedet összekeverted? Tehát hogy amikor megromlott a magánéleti viszonyod vele, megszűnt modellnek is lenni?
BD: Ez férfi, nő között is előfordul, hogy a kapcsolat elromlik, kihűl, fiúk esetében is nagyon gyakori.
|
Kapcsolódó honlap - |
Fotográfus eletművek |
|
|
|
|
| |
|
|